24 Ağustos 2010 Salı

Bilge İle Köpek

Nette yine boş boş gezerken güzel bir hikaye ile karşılaştım kaynağı belirtilmeyen bu hikayeyi sizlere de paylaşmak istedim umarım beğenirsiniz.
Bir bilge, bir göletin başında oturmaktadır. Susuzluktan kırılan bir köpeğin devamlı olarak gölete kadar gelip, tam su içecekken kaçması dikkatini çeker. Dikkatle izler olayı. Köpek susamıştır ama gölete geldiğinde sudaki yansımasını görüp korkmaktadır. Bu yüzden de suyu içmeden kaçmaktadır. Sonunda köpek susuzluğa dayanamayıp kendini gölete atar ve kendi yansımasını görmediği için suyu içer. O anda bilge düşünür:

Benim bundan öğrendiğim şu oldu, der.Bir insanın istekleri ile arasındaki engel, çoğu zaman kendi içinde büyüttüğü korkulardır. Kendi içinde büyüttüğü engellerdir. İnsan bunu aşarsa, istediklerini elde edebilir.

Ama biraz daha düşününce aslında gerçek öğrendiği şeyin bundan farklı olduğunu görür. Asıl öğrendiği şey, insanın bir bilge bile olsa bir köpekten öğrenebileceği bilginin var olduğudur. Bu yüzden ne varsa paylaş, senden de öğrenilecek bir şeyler vardır diğer insanlar için...

Her insanın bir hikâyesi ve söyleyecek bir sözü mutlaka vardır.
Evet eğer biz Pardus'e, özgür yazılımlara gönül vermişsek elimizdeki en küçük bilgi kırıntısını bile paylaşmalıyız. Lafı fazla uzatmadan konu ile alakalı güzel bir söz ile konuyu kapatayım.
Bende bir yumurta var, sende bir yumurta var. Eğer, sen bana bir yumurta verirsen, ben sana bir yumurta verirsem, yine sende bir yumurta bende bir yumurta olur. Şayet, sende bir bilgi var, bende bir bilgi var. Ben sana bir bilgi verirsem, sen bana bir bilgi verirsen, sende iki bilgi, bende iki bilgi olur.
Konfüçyüs

EkleBunu Sosyal paylaşım Butonu

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bloğunuzda ki içerikler çok güzel devamını bekliyoruz. Php tasarim firması olarak teşekkür ederiz.

Yorum Gönder